فيسبوك
يمتلك بيانات عن كل مستخدم لا يمكن لعقل بشري تصديقها!
Facebook owns the data for each user can not mortal mind ratification!
بواسطة
// عالم التقنية
- 12 ديسمبر 2016
لم يعد
يخفى على أحد حجم البيانات الكبير الذي تقوم شركات مثل فيسبوك Facebook أو
جوجل Google بجمعه
بغرض تحسين الإعلانات التي تظهر للمستخدمين، بل وتحدثنا سابقًا عن سياسة الاستخدام
والخصوصية في بعض الشبكات الاجتماعية التي يتنازل
المستخدم فيها بشكل طوعي عن بياناته دون أن يدري في بعض الأحيان.
الاعتماد
على الإعلانات بالكامل كنموذج ربحي حق مشروع وتقوم عليه شركات كبيرة مثل فيسبوك
على سبيل المثال لا الحصر، والتي هي موضوعنا الكامل، نظرًا لدقّة البيانات التي
تعرفها عن كل مستخدم، فهي لا تعتمد على البيانات التي يُشاركها المستخدم فقط، بل
تلجأ لجهات ثانية تقوم بتتبع نشاط المستخدم على الإنترنت، لتقوم فيما بعد بمشاركة
هذه البيانات مع فيسبوك الذي يقوم بربطها مع الحسابات المنُاسبة.
الاسم،
أو البلد، أو الموقع الجغرافي الحالي، أو مكان التقاط الصور، أو حتى الأشخاص
الموجودين فيها، دون إهمال الحالة العاطفية والعائلية، أو عدد الأولاد، أو المرحلة
التعليمية والاهتمامات المختلفة ما هي إلا مُقبّلات بالنسبة للمعلنين على فيسبوك،
فالشبكة تعرف تفاصيل لا يمكن لأحد تصديق أنها موجودة في مكان واحد، وللتعرّف على
هذه البيانات ودقّتها لا بد من إجراء هندسة عكسية، أي النظر إلى الخيارات التي
يمكن للمُعلن اختيارها عند رغبته في نشر إعلان جديد.
بداية
يمكن للمعلن تحديد الموقع الجغرافي بدقّة على الخارطة مع إمكانية تخصيص نوع
المستخدمين حيث يمكن اختيار الأشخاص الذين يسكنون بشكل دائم في هذا الموقع، أو
الأشخاص الذين قاموا بزيارته مؤخرًا، أو الأشخاص الذين يأتون ويذهبون باستمرار،
والوصول إلى مثل هذه البيانات أمر عادي بالنسبة لفيسبوك باستخدام بعض الخوارزميات
التي تقوم بتحليل نشاط المستخدم لا أكثر.
لكن
المثير أن المعلن بإمكانه استهداف المستخدمين الذين يمتلكون شقّة صغيرة مثلًا، أو
الشقّة المؤلّفة من غرفتين على الأقل، كما بإمكانهم تحديد المستخدمين فيما إذا
كانوا يمتلكون تلك الشقق أو يستأجرونها بشكل سنوي. نفس الأمر ينطبق على وسيلة
المواصلات المستخدمة يوميًا، فالمُعلن بإمكانه تحديد المستخدمين الذين يمتلكون
سيّارة حديثة أُنتجت بعد 2014 على سبيل المثال، أو استهداف المستخدمين الذين
يمتلكون أكثر من سيارة، أو أكثر من وسيلة نقل، أو حتى أكثر من منزل.
يمكن
للمعلن أيضًا الغوص بشكل أعمق وتحديد عدد الأطفال أو استهداف الأُمّهات حديثي
الولادة على سبيل المثال لا الحصر، كما يمكن تحديد درجة الأم العلمية ونوع الأعمال
التي قامت بها أو التي تقوم بها في الوقت الحالي.
وبالعودة
إلى الأمور البسيطة يمكن للمعلن مثلًا اختيار تفضيلات المستخدم أو اختياره حسب
ميوله السياسية أو الرياضية وهي أمور يمكن معرفتها من الصفحات التي يُسجّل
المستخدم إعجابه عليها أو التي يقوم بذكرها صراحة في الحقول التي توفرها شبكة
فيسبوك لهذا الغرض.
أمور
أُخرى يمكن للمعلن أخذها بالحسبان يُمكن أن تصل إلى أنواع الأجهزة التي يمتلكها
المستخدم من هواتف ذكية وحواسب، وأنواع الألعاب التي يلعبها باستمرار، والتطبيقات
الموجودة على أجهزته والتي يقوم باستخدامها باستمرار، دون نسيان نشاط التجارة
الإلكترونية التي يقوم به ومدى اعتياده على هذه الأمور.
قد
تبدو تلك البيانات منطقية إلى حد ما، خصوصًا مع نشاط المستخدم على فيسبوك وإمكانية
تسجيل الإعجاب على الصفحات والمشاركات التي تعكس مع مرور الزمن اهتماماته، لكن
هناك بعض الأمور التي تقوم فيسبوك بتحليلها أيضًا من الصور أو مقاطع الفيديو، دون
نسيان الشركات الخارجية التي يتم التعاقد معها لتتبع النشاط.
أخيرًا،
لا يجب إهمال الوسائل التي تستخدم حتى عند تفعيل وضع التصفح الخفي، فعلى
سبيل المثال لا الحصر يمكن ومن خلال الواجهة البرمجية API التي
تسمح بمعرفة نسبة الشحن باستخدام لغة HTML 5 تتبع
نشاط المستخدم على الإنترنت، كيف ذلك؟ ببساطة تقدم الواجهة رقم مكوّن من أكثر من
خانة، تُمثّل الأولى عدد الثواني المتبقية قبل أن يتوقف الجهاز عن العمل، والثانية
نسبة شحن الجهاز، ومن خلال الجمع بين هذين الرقمين يمكن الخروج بأكثر من 15 مليون
احتمال تقريبًا، وبالتالي تستخدم الشركة الرقم الناتج عن الرقمين كمعرّف يدوم لمدة
30 ثانية يمكن من خلاله معرفة نشاط المستخدم ووجهته على الإنترنت؛ فلو زرت موقع
عالم التقنية بوضعية التصفح الخفي وتوجهت بعدها إلى فيسبوك، سيعلم زوكربيرج ورفاقه
أنك كنت في عالم التقنية حتى لو دخلت إلى فيسبوك باستخدام التطبيق وليس المتصفح!
********
Is no longer a secret to a large volume of data, which are companies such as The Facebook or Google Google collecting in order to improve the ads appear to users, and even talked earlier about use and privacy in some of the social networks that waives the user where on a voluntary basis for his statements without knowing it sometimes Policy .
Reliance on ads fully model profit is a legitimate right and is it large companies such as Facebook, for example, but not limited to, which is full of our theme, because of the precision data that know about each user, it does not depend on the data that the user shared by all, even resorting to points of second tracks user activity on the Internet, to the later share this data with Facebook, which is linking with the appropriate accounts.
The name, or the country, or geographical location current, or place taking pictures, or even people already in the country, without neglecting the emotional and familial status, number of children, or educational level and different interests is only a garnish for advertisers on Facebook, The network know the details can not be for a certification that it exists in one place, and to identify the data and accuracy must be engineered, ie looking at the options that can be selected when the unspoken desire to deploy a new ad.
http://www.tech-wd.com/wd/wp-content/uploads/2016/12/facebook-ads-placeit-1024x361.png
Beginning advertiser can determine the geographic location accurately on the map with the ability to customize the type of users where they can choose the people who live permanently in this site, or people who have recently visited, or people who come and go constantly, and access to such data it is normal for Facebook using some algorithms that analyze user activity no more.
But it is that the advertiser can target users who own a small apartment, for example, or apartment consisting of two rooms at least, as they can identify users whether they possess those apartments or Astojrunha on an annual basis. The same thing applies to the means of transport used for a day, an advertiser can specify which users who own a modern car produced after 2014, for example, or target users who own more than one car, or more than a means of transport, or even more than a house.
An advertiser can also dive deeper and determine the number of children or the target newborn birth mothers to name a few, can be identified as the mother of scientific degree and type of work it carried out or carried out at the moment.
Going back to the simple things advertiser can choose, for example, user preferences or chosen by the political inclinations or sports which are can be gauged from the pages that the user logs impressed by them or by the Bzla explicitly in the fields provided by the network Facebook for this purpose.
Other things advertiser can be taken into consideration can be up to types of devices owned by the user of smart phones and computers, and the types of games that are played constantly, and applications on the bodies and that the use constantly, without forgetting e-commerce activity, which is doing and how inured to these things.
These data may seem logical to some extent, especially with the user on Facebook activity and the possibility of recording impressive on pages and posts that reflect the passage of time his interests, but there are some things that Facebook analyzed also from the images or video clips, without forgetting the foreign companies that are hiring with them to keep track of the activity.
Finally, we should not neglect the means used even when activating the incognito browsing mode, for example, can not exclusively through the software interface API that allows to know the proportion of freight using HTML 5 language track user activity on the Internet, how so? Simply provide the interface consists of more than one box number, the first to represent the number of seconds remaining before the device stops working, and the second ratio of charging device, and by combining these two figures can come up with more than 15 million probability of almost, and thus the company uses the resulting number of the two numbers as an identifier It lasts for 30 seconds within which to see user activity and destination on the Internet; if I visited the world of technology site status invisible browsing and went then to Facebook, will teach Zuckerberg and his associates that you're in the world of technology, even if entered into Facebook using the application, not the browser!
مدونة // منوعات عالمية Global MIsc
0 التعليقات:
إرسال تعليق